38 իտալացի պատգամավորներ հայ գերիներին ազատ արձակելու կոչ են արել՝ տեղեկացնում է Tempi-ն։ Իտալիայի կառավարությանը կոչ է արվում պարտավորություն ստանձնել Հայաստանի և Ադրբեջանի հանդեպ տարածաշրջանում խաղաղության համաձայնագրի առնչությամբ և ապահովել դեռևս ադրբեջանական բանտերում պահվողների ազատ արձակումը:               
 

«Եղեռնից հետո հայ կանայք իրենց երեխաներին պահել են ասեղնագործությամբ և ժանեկագործությամբ» (ֆոտոշարք)

«Եղեռնից հետո հայ կանայք իրենց երեխաներին պահել են ասեղնագործությամբ և ժանեկագործությամբ» (ֆոտոշարք)
28.09.2012 | 11:49

Հովհաննես Շարամբեյանի անվան ժողովրդական ստեղծագործության կենտրոնում սեպտեմբերի 28-ին կբացվի վերականգնված գորգերի ցուցահանդես: Սփյուռքահայ բարերարի աջակցությամբ վերականգնվել են կենտրոնի վնասված գորգերը: Ցուցադրությանը ներկա են լինելու հյուրեր արտասահմանից: Սեպտեմբերի 29-ին և 30-ին, Եվրոպական մշակութային օրերի շրջանակում, «Տունդարձի ճանապարհ» խորագրի ներքո կցուցադրվեն սփյուռքահայերի` կենտրոնին նվիրած ժողովրդական արվեստի նմուշները:
ժողովրդական արվեստը որքա՞ն է այսօր ընդունված և հայտնի, ցուցադրվո՞ւմ է արդյոք արտասահմանում: Անդրադառնալով մեր այս հարցին` կենտրոնի գիտական գծով փոխտնօրեն, պատմական գիտությունների թեկնածու Կարինե Բազեյանն ասաց, որ ժողովրդական գեղարվեստական գործվածքը պարբերաբար ներկայացվում է դրսում, սակայն ավելի շատ շեշտը դրվում է գորգարվեստի ցուցադրության վրա:
«Այս ամռանը Մոսկվայում մասնակցեցինք «Ինտերմուզեյ-2012» թանգարանների միջազգային փառատոնին, որտեղ ներկայացրել էինք հայկական ասեղնագործ ժանյակի, գորգի, սրբիչի և փայտի գեղարվեստական փորագրության մեկական նմուշ,- ասաց նա:- Ժանյակի ծածկոցն անհամեմատ մեծ հետաքրքրություն առաջացրեց, որովհետև իրապես շատ ազգային է: Եթե գորգի դեպքում մեր հարևանները հաճախ դա համարում են իրենցը, ապա այս դեպքում նման խնդիր չի կարող լինել, քանի որ տարածաշրջանում ասեղնագործ ժանյակ ունենք միայն մենք: Շատերը զարմանում էին, որ ձեռքով արված աշխատանք է, ասում էին, որ նման գեղեցիկ աշխատանք առաջին անգամ են տեսնում»: Կարինե Բազեյանը նշեց նաև, որ ժանեկագործությունն այն արվեստն է, որով զբաղվել են բացառապես կանայք, ուստի երբևէ արվեստանոց չի ունեցել: Ժանյակե իրերը տանն էին արվում, բայց դրանք բոլորը միանշանակ բարձրարժեք արվեստի գործեր են: Նրա տեղեկացմամբ` ասեղնագործությունն այսօր առավել տարածված է հատկապես սփյուռքում: Եղեռնից հետո մեր կանայք իրենց երեխաներին պահել են ասեղնագործությամբ և ժանյակագործությամբ: Եվրոպացի միսիոներները բացել են արհեստանոցներ, որտեղ աշխատել են հարյուրավոր կանայք ու աղջիկներ, ինչպես նաև պատվերներ են տվել և պատրաստի արտադրանքն ուղարկել են Եվրոպա ու Ամերիկա։ Այնտեղի շուկայից նրանք դուրս են մղել այն ժամանակվա աչքի ընկնող չինական և այլ ժանյակները: «Այսօր մենք մի քիչ հետ ենք մնացել, չենք կարողանում ներկայացնել մեր ունեցածը: Հայկական ժողովրդական արվեստի հովանավորության զարգացման ու հանրահռչակման պետական քաղաքականություն է պետք»,- հավելեց Կ. Բազեյանը, նշելով, որ իրենց խնդիրը ժողովրդական արվեստի նմուշների ձեռքբերումն է, պահպանումը, վերականգնումը, հանրահռչակումն ու փոխանցումը սերունդներին:
Կենտրոնի հավաքածուն (շուրջ 10000 առարկա) ընդգրկում է փայտի փորագրության, մետաղի գեղարվեստական մշակման, արծաթագործության, քարարվեստի, խեցեգործության, գորգի ու կարպետի, ասեղնագործության ու ժանյակի, գեղանկարչության և ժողովրդական արվեստի այլ ոլորտներին վերաբերող աշխատանքներ: Այստեղ պարբերաբար լինում են նաև ժամանակավոր ցուցադրություններ, կա երկու բավականին ընդարձակ ցուցասրահ, որոնք տրամադրվում են տարբեր հեղինակների և անհատ կատարողների` իրենց աշխատանքները ցուցադրելու համար:
Կարինե Բազեյանի խոսքով` հայկական ժողովրդական արվեստը համաշխարհային մշակույթի գանձարանում ունի իր կարևոր տեղը, ցավոք, երբեմն դրսում այն գնահատվում է շատ ավելի, քան մեզանում:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 13518

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ